Friday, November 10, 2006

Valg i Venezuela

Hei!
Dette er første posting for Venezuela_LAG-Norge
Latin-Amerikagruppene i Norge (LAG-Norge) sender to valgobservatører til Venezuela i forbindelse med presidentvalg 3.desember.
Dave Watson, LAG-Bergen og Julio Toro, LAG-Oslo

Vi skal prøve å holde interesserte orienterte om dette som foregår før, under og i etterkant av valget med fokus på LAG-Norges politiske prioriteringer i forhold til Venezuela.

Jeg reiser 18. november og skal prøve å poste regelmessig.

Dave

3 comments:

Anonymous said...

Hei Dave Watson i LAG-Bergen, så artig at du og Julio drar til Venezuela i tiden rundt valget 3. desember, at dere har laget blog, og vil prøve å rapportere mens dere er der borte. Bra møte i LAG-Bergen om Venezuela 14.nov. Iselin sine fotos - f.eks hvordan de cubanske legene bor og jobber - gjorde møtet ekstra interessant. Håper dere også får til å legge ut bilder mens dere er i Venezuela nå - og så må dere hjelpe til alt dere kan så Chavez vinner valget. Lykke til og god tur ! Hilsen Terje Hungnes

dave said...

Hei Terje!
Aller først kommentar på bloggen! Så bra at det var positivt og ikke en anti-Chavista utskjelling.

Jeg reiser nå på lørdag og skall prøve å legge ut bilder og tekst så ofte jeg kommer bort i en PC med internett.

Jeg vet ikke hvor mye hjelp jeg kan være for at Chavez vinner valget, tror det venezuelanske folk klare det selv. Siste meningsmålingen jeg lest i dag, utførte av et universitet i Spania, ga Chavez litt over 20 poeng forsprang!

Jeg skall hovedsakelig fokusere på USAs innblanding og finansiering av opposisjonelle organisasjoner (noe jeg har gode erfaring av fra tidligere valgobservasjons oppdrag i El Salvador), samt nasjonal media dekning.

Hilsen Dave

Anonymous said...

Hei Dave!

kjekt å se at du har kommet deg på blogg, håper du skriver en flott artikkel til tidsskriftet fra valget:)

Vi sitter her i bergen (nok surere og kaldere enn der du er!) og lurer på om der finnes bilder fra LAG-uken i Bergen.... vi tenkte kanskje du hadde tatt noen, men de har du gjerne ikke med deg...? vet du om det ligger noe på kontoret?

Masse lykke til med valgobservasjonen!


Hilsen Pernille og Ragnhild